Wycieczka do Warszawy klas 7 i 8

W dniach 24-26 kwietnia klasy 7 i 8-sme wraz z opiekunami udali się na 3-dniową wycieczkę do naszej pięknej stolicy- Warszawy. Wyprawę rozpoczęliśmy bardzo wcześnie, bo o godz. 4 rano zebraliśmy się przed szkołą, by wyruszyć w kilkugodzinną podróż autokarową do naszej stolicy. Pierwszym punktem naszego programu było Muzeum Powstania Warszawskiego mieszczącego się w dawnej elektrowni tramwajowej z początku XX wieku. Będąc tam, mogliśmy poruszać się w scenerii sprzed ponad siedemdziesięciu lat, chodząc po granitowym bruku, wśród gruzów zniszczonej Stolicy. Przy stalowym monumencie oglądaliśmy wyryte na nim Kalendarium Powstania oraz słuchaliśmy dźwięku przypominającego bicie serca. To wszystko miało nam uzmysłowić, że pomimo ogromnych zniszczeń w roku 1944, serce Warszawy wciąż biło. Na własne oczy dostrzegaliśmy jak wyglądał czas okupacji oraz przygotowania do wybuchu powstania, a także poznaliśmy historię godziny „W” Wizyta w Muzeum powstania Warszawskiego, była dla nas dużym przeżyciem. Będąc tam oddaliśmy hołd pamięci tym, którzy zginęli w obronie naszej wolności.

Następnym punktem programu tego dnia było zwiedzanie Muzeum Łazienek Królewskich, czyli letniej Rezydencji Króla Stanisława Augusta Poniatowskiego. Barokowy obiekt wraz z przyległym doń parkiem powstał w XVIII wieku. Spacerując alejkami podziwialiśmy wiele wolnostojących rzeźb, a także Amfiteatr oraz niesamowity Pałac na Wyspie . Na koniec naszego pobytu w Łazienkach odpoczywaliśmy w Parku nieopodal urokliwej fontanny, przy której znajduje się Pomnik Fryderyka Chopina. To właśnie tam odbywają się letnie koncerty plenerowe.

Podczas wycieczki mieliśmy okazję zobaczyć również Stare Miasto, Plac Zamkowy, Krakowskie Przedmieście oraz Plac Piłsudskiego. Odkrywaliśmy uroki Zamku Królewskiego. Zwiedziliśmy Stadion Narodowy PGE oraz Pałac w Wilanowie. W każdym z tych miejsc towarzyszyli nam przewodnicy, który w bardzo interesujący sposób opowiadali nam o każdym miejscu. Mieliśmy również okazję podziwiać Pałac Prezydencki, Pomnik Nieznanego Żołnierza oraz Pomnik Małego Powstańca. Witaliśmy się z słynną Syrenkę Warszawską oraz zwiedzali Centrum Nauki Kopernik, gdzie mogliśmy przebywać w strefie eksperymentowej z blisko dwustoma eksponatami ze świata przyrody i fizyki. Każdy z eksponatów dostarczał nam nowych wrażeń, a także wiedzy. Wieczorami paliliśmy ognisko i zajadali kiełbaskami. I choć cisza nocna zaczynała się o godzinie 22 to niektórzy z nas nie spali do bardzo późnych godzin wieczornych.

Uważamy, że wycieczka była bardzo udana. Zobaczyliśmy wiele interesujących miejsc. Panowała miła atmosfera. Zrobiliśmy sporo pamiątkowych zdjęć. Pomimo zmęczenia oraz oszołomienia natłokiem wrażeń byliśmy zadowoleni. Mamy nadzieję, iż ponownie odwiedzimy to wspaniałe miasto.