Wizyta w Warszawie w ramach programu „Poznaj Polskę”

SPRAWOZDANIE Z WYCIECZKI SZKOLNEJ

Dnia 7.11.2022 roku nasza klasa wraz z klasą 8b i 8c wyjechała na trzydniową wycieczkę do Warszawy.

Naszą wyprawę rozpoczęliśmy sześciogodzinną podróżą autokarem. Po dotarciu do celu, wraz z przewodnikiem udaliśmy się na zwiedzanie Łazienek Królewskich. Obejrzeliśmy tam piękne zabytki, pomnik Fryderyka Chopina oraz spotkaliśmy wiewiórki w parku. Następnie pojechaliśmy do Muzeum Powstania Warszawskiego, w którym poznaliśmy bliżej naszą historię. Po wszystkim wyruszyliśmy do miejsca noclegu, gdzie czekała na nas obiadokolacja a także ognisko. Następny dzień rozpoczął się ciepłym śniadaniem, po którym udaliśmy się do Zamku Królewskiego i na Stare Miasto, gdzie zrobiliśmy sobie wspólne zdjęcie z Kataryniarzem oraz mieliśmy możliwość kupienia pamiątek. Odwiedziliśmy również Archikatedrę św. Jana Chrzciciela, Pomnik Młodego Powstańca i Grób Nieznanego Żołnierza. Następnie pojechaliśmy metrem do Centrum Nauki Kopernik, gdzie przez około półtorej godziny mogliśmy sami oglądać i testować wynalazki w nim się znajdujące. Ostatniego dnia wyprawy po śniadaniu zapakowaliśmy bagaże do autokaru i po raz kolejny wybraliśmy się na przejażdżkę, tym razem na Stadion Narodowy, po którym również oprowadził nas przewodnik. Miejscem zwiedzanym przez nas jako ostatnie był Pałac w Wilanowie, który również okazał się być bardzo ciekawym i pięknym zabytkiem. W drodze powrotnej zatrzymaliśmy na ciepły posiłek, po czym wróciliśmy do autokaru i bez przeszkód dotarliśmy do domu.

Uważam tę wycieczkę za naprawdę udaną i jestem pewna, że szybko o niej nie zapomnę. Dowiedziałam się w ciągu tych trzech dni wielu ciekawych rzeczy o mojej ojczyźnie i świetnie się przy tym bawiłam. Czuję, że ten czas nie poszedł na marne.

Paulina Cieplińska kl. 8a

Add your thoughts

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *